Publicaciones
2007
Libro. Effects of Strategy Training on the Development of Language Skills de Mendez López, Mariza y Marín Marín, Alfredo(coordinadores) Ediciones Pomares, 2007 con los resultados de 4 estudios realizados por Mtra. Mariza G. Méndez López , Mtra. Floricely Dzay Chulim Mtra María Isabel Hernández Romero y Dra. Caridad Macola Rojo
2008
Revista Coincidencias de la Universidad de Quinatan Roo.Hernández Romero, M. I. y Marín Marín, A. “El uso de weblogs como un recurso para la construcción de conocimiento en ambientes virtuales.”
Memorias del IV Foro Nacional de Estudios en Lenguas. FONAEL. Hernández Romero, M. I. y Marín Marín, A. “The use of information and communication technology among ELT students from a Mexican university.”
Memorias del IV Foro Nacional de Estudios en Lenguas FONAEL. Heffington, D., y Marín Marín, A. “Grado de retención de vocabulario mediante el uso de estrategias profundas y superficiales.”
Ponencias
2009
Ponencia: Diseño instruccional para desarrollar habilidades lingüísticas bajo un contexto de aprendizaje independiente: resultados preliminares. 5 foro de estudios en Lenguas FEL. Mtra. Floricely Dzay Chulim, Mtra. María Isabel Hernández Romero, Dra. Caridad Macola Rojo, Dr. Alfredo Marín Marín
Ponencia. The Use of International Examinations in the English Language Program at UQROO. 5 foro de estudios en Lenguas FEL. José Luis Borges Ucán, Deon Heffington, Alfredo Marín Marín y Caridad Macola Rojo.
Ponencia: The Use of Asynchronous Discusión Forums for Fostering on-line learning communities between the UNACH and the Uqroo Students. 5to Foro de estudios en Lenguas. María Isabel Hernández y Alfredo Marín Marín
Ponencia: Cultural dimensions and knowledge construction in on-line learning environments: the case of ELT students at the
2008
Ponencia: The Use of language learning strategies by lengua inglesa students in five Mexican universities. IV Foro Nacional de Estudios en Lenguas (FONAEL), Universidad de Quintana Roo, Chetumal Mtra. Floricely Dzay Chulim, Mtra. María Isabel Hernández Romero, Dra. Caridad Macola Rojo, Dr. Alfredo Marín Marín.
Ponencia: Weblogs as alternative scenarios for constructing on-line learning communities. IV Foro Nacional de Estudios en Lenguas (FONAEL), Universidad de Quintana Roo, Chetumal. María Isabel Hernández Romero y Alfredo Marín Marin.
Poster: Perspectivas del nuevo CA de Diferencias Individuales y Comunidades Virtuales (CADIC). Segundo Foro de
2007
Ponencia: The use of ICT tools for information management among English major students. III Foro Nacional de Estudios en Lenguas (FONAEL), Universidad de Quintana Roo, Chetumal, María Isabel Hernández Romero y Alfredo Marín Marin.
Presentación de libro: Methods and Techniques in English Language Teaching y Effects of Strategy Training on the Development of Language Skills. Facultad de Idiomas, Universidad Veracruzana, Xalapa, Alfredo Marin Marin y Mariza Méndez López.
2006
Ponencia: Report of a strategy training workshop at the
Formación de recursos humanos
2009
Tesis de maestría en Educación-UQROO. Estrategias de lectura en línea y su relación con estrategias de lectura en textos impresos utilizadas por estudiantes de Francés pertenecientes a
Tesis de licenciatura en lengua inglesa. Vocabulary Games as a Motivating Technique for Teaching Children in an EFL Context.Estefany Araceli Ballote Cambrony (99-02696) y Ana María Esparza Magaña (99-02455) (concluida 03.04.2009). Director Alfredo Marín Marín.
Tesis de licenciatura en lengua inglesa The relationship between personality and learning styles: the case of Lengua Inglesa students at the
2008
Tesis de maestría en Educación-UQROO. Affective factors in the EFL classroom.
Wen-Chen Cheng (Rennie) (concluida - 15.12.2008) Director Alfredo Marín Marín.
Tesis de licenciatura en lengua inglesa. Exploring the influence of phonological aspects of the Mayan language in learning English as a foreign language. Carlos Luciano Torres Esquiliano (concluida – 08.07.2008). Director María Isabel Hernández Romero.
2007
Tesis de licenciatura en lengua inglesa Design of Didactic Strategies to reach Syntactic Maturity in Spanish University Students. Licenciatura en Lengua Inglesa. Febrero 2007. Director Raúl A. Pérez.